Rynek energii- co warto o nim wiedzieć?

rynek energii

Rynek energii jest pojęciem, za którym kryje się wiele szczegółów. Cena prądu, różne taryfy, energia elektryczna dla gospodarstw domowych oraz energia dla firm. Nie każdy śledzi to, jak aktualnie wygląda sytuacja związana z rynkiem energii czy to związanej ze źródłami odnawialnymi, czy też nieodnawialnymi w Polsce, czy za granicą. Poniżej można znaleźć kilka ciekawostek dotyczących energii elektrycznej oraz rynku energii, który zdecydowanie warto znać.

Rynek energii w Polsce

rynek energii

Polska jako kraj nie ma jeszcze zbyt dużej ilości gospodarstw domowych, które stawiają na energię zieloną, czyli taką pochodzącą ze źródeł odnawialnych. Ta sytuacja może zmienić się w następnych latach przez to, że powstają liczne programy mające na celu dofinansowanie odnawialnych źródeł energii dla gospodarstw domowych. Dzięki temu wiele osób będzie mogło postawić na takie źródła energii jak panele fotowoltaiczne czy też elektrownie wiatrowe. Wybór takich źródeł energii może okazać się nie tylko bardziej ekologiczne i zbawienne dla planety, ale też oszczędne. Warto wiedzieć, że własne źródła energii są odporne na podwyżki cen, czyli popularną inflację. Więcej informacji o rynku energii, znajdziesz na innogry.pl

Energia dla firm

Firmy tak, jak gospodarstwa domowe również korzystają z energii elektrycznej. W tym przypadku jednak rynek energii wygląda trochę inaczej. Warto wiedzieć, że firmy są w innej taryfie energetycznej niż gospodarstwa domowe. O ile dla domostw jest to przeważnie taryfa C, o tyle dla firm może to być taryfa G, ale są też wyjątki od tej reguły. Wszystko zależy od tego, ile energii dana firma faktycznie zużywa. Większy zakład produkcyjny będzie musiał więcej zapłacić niż biurowiec. Kolejne pytanie, jakie może się nasunąć, jeśli mowa o energii elektrycznej dla firm to, czy firmy mogą korzystać z odnawialnych źródeł energii? Odpowiedź w tym przypadku brzmi jak najbardziej tak. Wszystko zależy od:

  • dostawcy, który zajmuje się sprzedażą energii,
  • tego, czy posiada certyfikat korzystania z zielonej energii,
  • tego, czy firma zainwestuje w zakup paneli fotowoltaicznych, czy też innych narzędzi, które odpowiadają za dostarczenie energii.