Zakup energii elektrycznej dla firmy – na co zwrócić uwagę?


Obecnie przedsiębiorcy mogą liczyć na szerokie pole do popisu, jeśli chodzi o wybór sprzedawcy prądu. Na rynku działa obecnie prawie stu sprzedawców energii dla firm, dzięki czemu można dostosować ofertę do indywidualnych potrzeb i możliwości danego biznesu. Najkorzystniejszą opcją byłby elektrycznejnogy.pl/pl/duze-przedsiebiorstwa/oferta/stala-cena-energia”>zakup energii dla firmy od jej wytwórcy, ale prawnie nie jest to możliwe. Można ją kupić od przedstawiciela producenta energii, od firmy zajmującej się obrotem energii na rynku hurtowym lub od pośrednika specjalizującego się w sprzedaży energii od kilku sprzedawców.

Zakup energii elektrycznej dla firmy – na co zwrócić uwagę?

Jako, że sprzedawców prądu jest na rynku wielu, w celu znalezienia najkorzystniejszej dla siebie oferty, należy porównać ceny energii. Trzeba przy tym pamiętać, że znaczenie ma tylko cena energii czynnej za 1 MWh, gdyż wysokość opłaty dystrybucyjnej jest różna w zależności od regionu energetycznego i regulowana przez URE. Bardzo pomocne są dostępne w sieci porównywarki cen energii, dzięki którym możliwe jest porównanie kilku ofert różnych dostawców na raz. Należy jednak mieć na uwadze to, że takie porównywarki bazują na oficjalnych cennikach dostępnych sprzedawców energii, a więc nie uwzględniają specyfiki zużycia prądu w danej firmie. Są jednak one pomocne w celu zorientowania się w ogólnej ofercie na ryku czy wynegocjowania korzystniejszych warunków ze swoim dotychczasowym dostawcą prądu. Kolejną ważną kwestią jest zwrócenie uwagi na ukryte koszty. Oprócz ceny energii za 1kWh/MWh trzeba również sprawdzić dodatkowe koszty i opłaty w postaci np. opłaty handlowej czy kosztów operacyjnych.

Kwestia bezpieczeństwa dostaw prądu

Przeglądając oferty sprzedawców energii elektrycznej, zaleca się brać pod uwagę firmy, które mogą pochwalić się długoletnim doświadczeniem na rynku, czyli na sprawdzonych dostawców. Nie oznacza to oczywiście, że jedyną opcją są największe firmy energetyczne. Często to właśnie mniejsi sprzedawcy są w stanie zaoferować atrakcyjniejsze warunki w celu pozyskania nowego klienta. Trzeba jednak bardzo uważnie czytać wszystkie punkty w umowie. Kupując od pośrednika, należy dokładnie sprawdzić, jaką firmę on reprezentuje.